torsdag 5 januari 2012

Mitt nyår

Nu är det kanske dags att berätta vad jag gjorde under nyår, nästan en vecka sent. Den här brasan såg till att jag att det varmt och gott där jag oftast låg.
Vi lämnade nämligen stan och åkte ut till en av mina bästa kompisar. Han har det jättebra där ute men det smällde lite även där. Lite skräck satte det allt i mig men det gick ändå bättre än vad det hade gjort hemma i stan.
Under bordet låg jag mest, riktigt bra bord för det är så lågt att nästan bara jag fick plats där under.
Mattan höll värmen från brasan bra också så jag blev aldrig något kall även om det var riktigt ruggigt ute.
Till mat så grillade tvåbeningarna, vem gör sådant mitt i vintern även om vi inte har någon direkt vinter. Nåväl det jag fick smaka smakade bra så jag antar att man kan grilla året runt.
Sedan låg jag en stund på min pläd som jag fick i julklapp. Riktigt bra är den och den är en favorit även hemma bredvid soffan.

Inga kommentarer: