torsdag 16 februari 2012

Åkte tidningsbud till veterinären

Här ligger jag och sover min middagslur helt ovetandes om vad som väntar runt hörnet. "Mamma" började klia mig igen och jag tänkte bara fortsätta sova men kände att något var på G. "Upp och hoppa" hör jag och reser mig förvirrat. "Dags att gå ut..."Här är jag ute och jag är i en skog jag inte brukar vara i så mycket, Doktorsskogen! Mjo visst ser ni, "pappa" och min kompis T kom och hämtade mig och "mamma" och vi fick skjuts till min tant doktor. Fick träffa en sköterska där som jag gillar och det gick rätt bra att lämna blod idag även om det allt kändes.När vi kom in igen så kom min doktor som jag hade senast och hon sa bara bra saker i mina öron hört. "Jag tycker vi slutar med insulinet nu". Ser ni?! Hon sa alltså att "mamma" och "pappa" inte längre får sticka mig! Som jag har sagt hela tiden, lika bra att sluta med det helt. Mina doktorer är de bästa! Tänk att jag som mådde så dåligt nu med deras hjälp mår så här bra och utan sprutan kommer jag må sketabra!Någon annan snappade upp att mitt blodsocker kan bli lite högt men då får vi ringa doktorn men jag har på känn att jag ska slippa fler sprutor i nacken nu även om jag måste tillbaka och lämna fler prover. Jag hade mest min mat i huvudet vid denna tidpunkten, min tunna här hemma är nästan tom så jag måste ha en säck idag (klarar mig kanske över helgen) men hungrig som jag är så tyckte jag vi skulle ta med säcken ut och gå hemåt så ingen snor den för mig.
Sedan kom min kompis T med tidningsbilen och hämtade mig igen så jag slapp gå hela vägen hem. Vilka vänner jag har alltså!

1 kommentar:

darkangel och fröken Jokkmokk sa...

Håller tummarna för att Liza mår kalasbra utan insulin!
Kram till er