söndag 12 februari 2012

Strandsatt på en trottoar

Visst ser det här riktigt bra ut, snö, solen lyser med sina strålar och jag har "pappa" med mig.
Det är inte riktigt så bra som det ser ut faktiskt för jag går fram och tillbaka, står stilla en liten stund och går sedan lite igen.
Vi skulle bara åka till en affär och köpa en sak och sedan skulle jag få busa av mig lite igen, min bil ville inte samma sak så den stannade i strejk!
Jag känner mig olycklig, känner av hur tvåbeningarna mår. Det blev lite jobbigt för mig där då vi fick stå i några timmar och jag ville bara vila mina bakben men fick inte sitta i snön för då kunde jag bli mer sjuk.
Sedan kom det en stor lastbil och hämtade det sura bilkräket. Plåtlåda!
Vi fick gå några kilometer hem och väl hemma kröp jag under filten och vägrade röra mig mer. Efter ett tag blev jag rejält stel i benen av att ha stått ute i kylan så då fick jag massage och sedan gå några kortare rundor för mina behov. Det här ska plåtlådan få för!

Inga kommentarer: